کد خبر: ۲۲۵۷۵
|
۱۵ آبان ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۴
در گفتگو با نبض فناوری؛

حاکمیت‌ها هنوز موضع شفافی درباره ارز‌های دیجیتال ندارند| فرهنگ سازی و ارائه آموزش بستری برای ایجاد امنیت

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین، با بیان اینکه امنیت یک بخش از نگرانی‌ها در حوزه ارز‌های دیجیتال باشد، گفت: در واقع موضوعی که در حال حاضر چالش برانگیز شده و باعث نگرانی حاکمیت‌ها و نهاد‌های رگولاتوری است بحث مدیریت مالی و سرمایه‌ای است. سرمایه در حقیقت اقتصاد، مدیریت منابع مالی کشور‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد و طبیعی است که چالش‌ها فراتر از امنیت باشد.

محمدرضا شرفی رئیس کارگروه استخراج رمز ارز انجمن بلاک‌چین، در گفتگو با خبرنگار «نبض فناوری» با بیان اینکه فناوری‌های نوین و تکنولوژی‌های جدید بسته به حوزه تاثیرگذاری طبیعتا می‌توانند چالش‌های متعددی را برای ما ایجاد کنند، اظهار کرد: هر کدام از این‌ها خدمات و بستر فعالیت جدیدی را در مسیر راه ایجاد می‌کنند بنابراین در این بستر بحث دامنه و حوزه اثرگذاری فناوری نوین تا چه حدی گسترش می‌یابد شاید یک فناوری باشد که تاثیرگذاری آن در حد تکنولوژی و آی تی یا در حوزه محدودی تعمیم پیدا می‌کند و بیش از آن گسترش نمی‌یابد، ولی در واقع یکسری از فناوری و تکنولوژی هستند که دامنه اثرگذاری وسیعی دارند مثل فناوری بلاکچین و رمز ارزها.

وی تصریح کرد: طی سال‌های گذشته این فناوری طبیعتا می‌تواند دامنه اثرگذاری در حد اینترنت داشته باشد تا جاییکه حتی در فضای دیجیتالی و فضای سرمایه‌گذاری، بازار سرمایه و صنعت اقتصاد کلان اثر بگذارد.

شرفی ادامه داد: موضوع اصلی این است فناوری و ارز‌های دیجیتال تا چه حد می‌تواند اقتصاد کشور‌ها و نیز دائره حکمرانی و اثرگذاری حاکمیت‌ها را در جوامع تحت تاثیر قرار دهد. همه حاکمیت‌ها و کشور‌ها نسبت به این موضوع حساسیت‌های خودشان را دارند بنابراین حاکمیت باید واکنش‌های متناسب با منافع کشورشان را اتخاذ کنند. نه فقط در حوزه آی تی و اقتصاد دیجیتال و خارج از حوزه، بلکه در حوزه اقتصاد کلان و تبادلات و مراودات مالی و پولی دنیا حرف می‌زند. طبیعی است که چنین موضوعی می‌تواند چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین، با بیان اینکه امنیت یک بخش از نگرانی‌ها در حوزه ارز‌های دیجیتال است و شاید جزئی‌ترین از عوامل نگرانی باشد، گفت: در واقع موضوعی که در حال حاضر مطرح و چالش برانگیز شده و باعث نگرانی حاکمیت‌ها و نهاد‌های رگولاتوری شده بحث مدیریت مالی و سرمایه‌ای است. سرمایه در حقیقت اقتصاد، مدیریت منابع مالی کشور‌ها را تحت الشعاع قرار می‌دهد و طبیعی است که چالش‌ها بسیار فراتر از امنیت باشد که این موضوع خیلی گسترده است.

وی ادامه داد: اگر تعلل در این خصوص وجود دارد و حاکمیت‌ها نتوانستند موضع شفاف را اتخاذ کنند بحث همین موضوع است و هنوز اثرات این فناوری در حوزه پولی، مالی، سرمایه و اقتصاد کشور‌ها هنوز همه جوانب را مشخص نکردند به گونه‌ای که هر روز شاهد یک پدیده جدید در این فناوری هستیم در ذیل این پدیده یک پدیده جدید اتفاق می‌افتد. طبیعی است کشور‌ها و همه حاکمیت‌ها در این زمینه همچنان سردرگم هستند.

شرفی اضافه کرد: در بحث اقتصاد مدیریت منابع کشور‌ها هنوز نتوانستند در این خصوص شفافیت را ایجاد کنند. موضوع این است که امنیت یک قسمت جزی از این فناوری است در حال حاضر بحث امنیت برای رگولاتور و کشور‌ها مشخص نیست بلکه بحث تاثیرات این فناوری بر اقتصاد کلان کشور‌ها است.

رئیس کارگروه استخراج رمزارز انجمن بلاک‌چین، تأکید کرد: شاید امنیت اولویت اول نباشد، اما برای این موضوع می‌توان چارچوبی را تعیین کرد؛ بنابراین موضوعی نیست که بخاطرامنیت الان شاهد تعلل باشیم بلکه موضوع فراتر از آن و کلان این موضوع براقتصاد و بازار سرمایه کشور‌ها تاثیر گذاشته است این اصل قضیه است همه کشور‌ها براساس اقتصاد بقا و ادامه حیات دارند. دغدغه حکومت و کشور‌ها و رگولاتوری در واقع امنیت نیست چرا که امنیت را با ارائه آموزش‌ها می‌توان دست پیدا کرد.

ارسال نظرات
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
در بزرگترین نمایشگاه خودروی چین خودروهای الکتریکی آینده به صحنه آمدند
آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان در 8 اردیبهشت 1403 سقوط سودآوری بیت‌کوین
گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی
تحول مورد انتظار ربات‌های انسان نما در زندگی مردم ربات انسان‌نمای تسلا در آستانه عرضه به بازار
توسط پلتفرم نظرسنجی چندین در رویداد هاوینگ بیت‌کوین بررسی شد؛ سرنوشت صرافی‌های رمزارز ایرانی در پنج سال آینده
وبگردی